Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) spol. Energain s.r.o., se sídlem Pod ZDŠ 364, 294 73 Brodce, IČ 210 01 278, DIČ CZ21001278, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 395379 (dále jen „prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání kupní smlouvy mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu (dále jen „e-shop“), který se nachází na adrese http://shocaff.cz/ (dále jen „webová stránka“). V e-shopu shocaff.cz mohou nakupovat zákazníci z České republiky.
Kontaktní email prodávajícího: company@energain.cz
Kontaktní telefon prodávajícího: +420 721 284 836
Adresa sídla prodávajícího je shodná s adresou provozovny.
Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či fyzickou osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, tedy na prodej osobě, která není konečným zákazníkem. V případě těchto osob budou podmínky uzavírané kupní smlouvy sjednány individuálně.
Vystavení zboží na webové stránce není nabídkou ve smyslu ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
1) VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
- Pokud kupující učiní závaznou objednávku v e-shopu, potvrzuje, že souhlasí s těmito obchodními podmínkami pro dodávku zboží. Vztahy mezi kupujícím a prodávajícím se řídí těmito obchodními podmínkami a jsou zároveň pro obě strany závazné. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
- Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
- Kupující je zároveň dostatečně informován před vlastním odesláním závazné objednávky o možnosti seznámit se s obchodními podmínkami a reklamačním řádem e-shopu, přičemž učiněním závazné objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
2) INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
- Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastnostech, jsou uvedeny v e-shopu u jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků a jiných souvisejících peněžních poplatků, s výjimkou ceny nákladů za vrácení zboží, pokud dané zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v e-shopu. Toto ustanovení nevylučuje, aby si kupující sjednal s prodávajícím uzavření kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek, včetně individuálně sjednané ceny.
- Veškerá prezentace zboží, která je umístěna na e-shopu, je pouze informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. V případě změny podmínek nákupu zboží je prodávající kupujícímu povinen odeslat upravenou objednávku k odsouhlasení a informovat ho o tom, že odsouhlasením takové objednávky je kupní smlouva uzavřena. Pokud kupující upravenou objednávku neodsouhlasí do pěti (5) dní ode dne doručení upravené objednávky či sdělí prodávajícímu, že nemá o upravenou objednávku zájem, objednávka bude stornována.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, a to dle kupujícím zvoleného způsobu dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v e-shopu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat (tj. na jedno zboží lze vždy uplatnit pouze jednu slevu), pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak.
3) OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám. Předmětem smlouvy je pouze zboží uvedené v kupní smlouvě - objednávce. Podmínkou pro naplnění platnosti elektronické objednávky je pravdivé vyplnění veškerých požadovaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři na webových stránkách.
- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a způsob doručení, včetně místa adresy pro doručení.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno, aby si zkontroloval správnost uvedených údajů a v případě potřeby tyto údaje změnil. Před odesláním objednávky je kupující upozorněn, aby se seznámil s obsahem těchto obchodních podmínek a se zásadami zpracování jeho osobních údajů, přičemž před odesláním objednávky je kupující povinen se s těmito informacemi seznámit a seznámení s nimi potvrdit. Objednávku kupující odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko OBJEDNAT S POVINNOSTÍ PLATBY. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech údajů v objednávkovém formuláři, které jsou označené jako povinné, a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami a podmínkami zpracování osobních údajů seznámil.
- Objednávka je zároveň návrhem kupní smlouvy, kdy samotná kupní smlouva posléze vzniká momentem, kdy kupující-spotřebitel obdrží závazné potvrzení objednávky ze strany prodávajícího. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webových stránkách e-shopu.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Pokud kupující upravenou objednávku neodsouhlasí do pěti (5) dní ode dne doručení upravené objednávky či sdělí prodávajícímu, že nemá o upravenou objednávku zájem, objednávka bude stornována.
- Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). Pokud kupující neprovede dodatečné potvrzení ve lhůtě 5 dní ode dne obdržení výzvy, objednávka bude stornována.
- Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu včetně obchodních podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že objednávka učiněná prostřednictvím e-shopu je závazná, přičemž ji lze zrušit pouze do doby, než prodávající potvrdí její přijetí. Zrušení může být učiněno telefonicky přes kontaktní telefon prodávajícího či přes email uvedený v těchto obchodních podmínkách.
- Objednávka je přijata ihned. Potvrzení objednávky prodávající obratem zašle kupujícímu e-mailem na jeho e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce. Spolu s potvrzením objednávky zašle prodávající kupujícímu i aktuální obchodní podmínky. O průběhu objednávky i konečném odeslání zásilky bude kupující taktéž informován na e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v e-shopu nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí pozměněné nabídky kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.
- Při učinění objednávky má kupující možnost založit si na e-shopu zákaznický účet, který může poté využívat při učinění dalších objednávek. Založení zákaznického účtu však není podmínkou pro učinění závazné objednávky a/nebo dodání objednaného zboží. Zákaznický účet je možné založit na webové stránce i bez nutnosti učinění závazné objednávky. Kupující může skrze zákaznicky učet provádět objednávky zboží na e-shopu. Při založení zákaznického účtu je kupující povinen uvést správné a pravdivé údaje, přičemž v případě jejich změny je povinen provést tuto změnu i v rámci zákaznického účtu. Údaje uvedené v zákaznickém účtu jsou prodávajícím považovány za správné. Při registraci si kupující zvolí uživatelské jméno a heslo, s jehož pomocí se bude přihlašovat do zákaznického účtu, přičemž je povinen zachovávat mlčenlivost o těchto údajích. Kupující není oprávněn umožnit přístup třetím osobám k zákaznickému účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami, pokud kupující umožní přístup třetí osobě k zákaznickému účtu (např. poskytne třetí osobě přihlašovací údaje). Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být k dispozici nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nezbytnou údržbu vybavení (hardwarového či softwarového) prodávajícího či třetích osob. Kupující bere na vědomí, že prodávající je oprávněn zákaznické účet zrušit, pokud ho kupující delší dobu neužívá (minimálně 6 měsíců) či pokud kupující poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
- V případě jakéhokoli dotazu je možné prodávajícího kontaktovat na e-mailové adrese uvedené v těchto obchodních podmínkách.
4) PLATBA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží, včetně ceny dopravy a balného, dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:převodem na účet prodávajícího, platební bránou (…..) anebo dobírkou formou Zásilkovny, Balíkovny ČI České pošty. Pokud není dále stanoveno jinak, rozumí se dále cenou zboží či kupní cenou i cena za dopravu a balné.
- Pro zaslání zboží kupujícím využívá prodávající služeb Balíkovny, České pošty a Zásilkovny.
Číslo účtu prodávajícího: 6672944319/0800
Variabilním symbolem je vždy číslo objednávky.
ZA ÚČELEM ŘÁDNÉHO PŘIŘAZENÍ PLATBY PROSÍME O PEČLIVOU KONTROLU SPRÁVNÉHO UVEDENÍ VARIABILNÍHO SYMBOLU!
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
- V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Systém prodávajícího páruje automaticky objednávky a provedené platby, a to na základě správnosti vyplněných údajů v platebním příkazu. Pokud se kupující domnívá, že platební údaje omylem zadal nesprávně, může kontaktovat prodávajícího na emailové adrese uvedené v těchto obchodních podmínkách za účelem jejího manuálního dohledání ze strany prodávajícího.
- Pokud kupní cena za objednávku nebude ve lhůtě její splatnosti v plné výši uhrazena a prodávající nebude mít od kupujícího žádnou informaci o důvodu zdržení její úhrady, bude objednávka automaticky stornována a zboží uvolněno k dalšímu prodeji.
- Prodávající objednávku vyexpeduje nejpozději do 2 pracovních dnů od úhrady kupní ceny. Doba dodání na kupujícím určené místo se odvíjí od zvoleného způsobu doručení, přičemž zboží bude zákazníkovi doručeno nejpozději do 10 pracovních dnů od jeho vyexpedování prodávajícím. V případě, že zboží již nebude skladem, prodávající neprodleně informuje kupujícího (e-mailem nebo telefonicky). V případě, že nebude možné kontaktovat kupujícího si prodávající vyhrazuje právo objednávku zrušit. O zrušení objednávky prodávající neprodleně informuje kupujícího.
- Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a možnost vzniku škody a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, z důvodů na straně kupujícího, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen bezodkladně zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Fakturu prodávající zašle kupujícímu na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v objednávce.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží včetně nákladů na dodání zboží, nejdříve však převzetím zboží.
- Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
- V případě, že si kupující nepřevezme zboží v úložní době, vzniká prodávajícímu nárok vůči kupujícímu na úhradu vzniklé škody. Nepřevzetím zásilky v úložní době kupující odstupuje od uzavřené kupní smlouvy, přičemž toto odstoupení nemá vliv na nárok prodávajícího na náhradu škody vzniklé v důsledku porušení povinnosti kupujícího převzít zboží.
- Na obalu každého zboží je uveden způsob jeho užívání a maximální doporučená denní dávka, přičemž bližší informace jsou uvedeny na připojeném návodu, včetně informací o nebezpečích spojených s nesprávným použitím/skladování. Kupující je povinen se s tímto návodem a doporučením před započetím užívání zboží seznámit a těmito se řídit. Prodávající neodpovídá za jakoukoliv újmu, která vznikla kupujícímu v důsledku užívání zboží v rozporu s návodem či v případě překročení doporučené denní dávky.
- Na žádost kupujícího mu bude prodávajícím vydán doklad o zakoupení zboží.
5) VRÁCENÍ ZBOŽÍ
V souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má kupující mimo svoupodnikatelskou činnost jako spotřebitel právo do 14 dnů od okamžiku:
- Ode dne převzetí zboží
- Ode dne převzetí poslední dodávky zboží, pokud dle kupní smlouvy má obdržet více druhů zboží nebo se dodávka uskutečnila v několika částech
- Ode dne převzetí první dodávky, pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží
odstoupit od kupní smlouvy a zboží bez udání důvodu vrátit bez jakékoli sankce. Odstoupit od kupní smlouvy nelze odstoupit mimo jiné v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku (např. v případě dodávky zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prodávajícímu prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
- Zboží musí kupující odeslat doporučeně na adresu sídla prodávajícího kompletní, včetně příslušenství, dárků apod., bez známek používání, nepoškozené, v původním a neporušeném obalu (tj. obal se zbožím neponese jakékoliv známky otevření balení, včetně neporušené pečetě) a v limitu 14 dnů od doručení odstoupení prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- V žádném případě nelze zboží vracet poštou na dobírku. Jakékoliv takto vrácené zboží nebude prodávajícím přijato.
- Vrácené zboží musí být zcela v původním stavu a s neporušeným primárním obalem (tj. primární obal obsahující zboží nesmí nést znaky otevření a poškození pečetě) a označené původní identifikační etiketou zboží, pokud ji produkt obsahuje. Také je nutno doložit doklad o nabytí – fakturu (pokud vratka obsahuje jeden nebo několik kusů z většího počtu, postačí kopie dokladu).
- Kupující bere na vědomí, že pokud bude vrácené zboží poškozeno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé anebo nárok na neuznání vratky. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Kupující odpovídá za škodu způsobenou při přepravě v důsledku volby nevhodného obalu, prodávající vrátí v takovém případě kupujícímu spotřebiteli kupní cenu poníženou o náhradu škody anebo si vyhrazuje právo vratku nepřijmout. Při splnění těchto podmínek a po doručení zásilky prodávajícímu bude uskutečněno s kupujícím finanční vypořádání dle vzájemné dohody. Náklady spojené s vrácením zboží (především poštovné) nese kupující.
- V případě, že primární obal bude nést znaky otevření a/nebo poškození pečetě, kupující bere na vědomí, že v takovém případě není oprávněn od smlouvy odstoupit, jelikož s ohledem na účel užití výrobku není z hygienických důvodů možné jeho další použití.
- Vrácení zboží lze kompenzovat dvěma způsoby:
- 1) vrácením kupní ceny převodem na bankovní účet kupujícího do 14 dnů od obdržení vráceného zboží, nebo
- 2) zápočtem k následující objednávce (hodnota vracené kupní ceny bude odečtena od vaší následující objednávky).
- V případě odstoupení budou kupujícímu vráceny veškeré finanční prostředky, a to bez zbytečného, odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne od odstoupení od smlouvy, a to včetně nákladů dodání. Pokud si však kupující vybral jiný než nejlevnější způsob dodání zboží která prodávající nabízí, prodávající mu vrátí náklady na dodání zboží ve výši, která odpovídá nákladům na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží.
- Kupující odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
- Pokud kupující odstoupí od smlouvy, na základě které má být kupujícímu poskytnuta služba a prodávající na základě výslovné žádosti kupujícího začal poskytovat tuto službu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, je kupující povinen uhradit prodávajícímu poměrnou část sjednané ceny za služby poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy. Pokud by byla cena sjednaná za poskytnutí služby nepřiměřeně vysoká, uhradí kupující prodávajícímu obvyklou cenu služby, která mu byla poskytnuta.
6) STORNO OBJEDNÁVKY ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY PRODÁVAJÍCÍM
6.1. Objednávku lze v internetovém obchodě bezplatně stornovat nejpozději do 24 hodin od objednání, ale pouze v případě, že objednávka nebyla ještě vyexpedována prodávajícím.
6.2. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí kupujícímu ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
7) REKLAMAČNÍ ŘÁD A ZÁRUKA
Při převzetí zásilky si je kupující povinen důkladně zkontrolovat, zda přepravní obal zboží není poškozen a případnou škodu reklamovat a oznámit neprodleně při převzetí zásilky u doručovatele. Pokud při převzetí zboží zjistí kupující poškozený obal či jinou známku poškození zásilky, vyplní u doručovatele reklamační protokol o poškození zásilky. Poškozenou zásilku kupující není povinen převzít. Tento důvod je nutné uvést v reklamačním protokolu.
- Případné reklamace na zakoupené zboží na e-shopu bude vyřízena individuální dohodou s kupujícím a v souladu s platným právním řádem. Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad zboží (tj. zejména pokud zboží neodpovídá ujednaným vlastnostem, není vhodná k účelu, pro který si ji kupující zakoupil a s nímž prodávající souhlasil, není dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití). V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu poštovného v nutné výši. V případě neoprávněné reklamace zaniká nárok kupujícímu na jakoukoliv náhradu nákladů souvisejících s vyřízením reklamace.
- Kupující je povinen prověřit převzaté zboží neprodleně po jeho převzetí.
- Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
- Reklamace kupujícího bude provedena v souladu se zákonem. Prodávající je povinen reklamaci kupujícího vyřídit co nejrychleji, nejpozději do 30 dnů od převzetí zboží v rámci reklamace kupujícím. V případě delšího vyřízení reklamace prodávající bude neprodleně informovat o stavu reklamace kupujícího. O vyřízení reklamace bude kupující informován e-mailem. V případě výměny zboží získává kupující záruku novou opět v délce 24 měsíců.
- Záruka se nevztahuje na:
- vady vzniklé běžným používáním
- nesprávným použitím - mechanickým poškozením
- nesprávným skladováním
- Postup při reklamaci:
- kupující zašle reklamaci e-mailem, písemně, či zasláním vyplněného formuláře
- reklamované zboží kupující zašle doporučenou zásilkou na adresu sídla prodejce
- k reklamovanému zboží kupující přiloží kopii dokladu o nabytí reklamovaného zboží v e-shopu – fakturu, která také slouží jako záruční list a přiloží vyplněný formulář pro reklamaci, který nalezete ke stažení (zde)
- Podle charakteru vady zboží má kupující - spotřebitel při uplatnění záruky následující práva:
- jedná-li se o vadu odstranitelnou - právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
- jedná-li se o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží - právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
- jedná-li se o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakované a bránící řádnému užívání zboží - právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
- jedná-li se o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
- Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
- U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo z vad zboží si zvolil. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující si své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.
- Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
- Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném případě ho soud nemusí přiznat.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992, o ochraně spotřebitele.
- Prodávající si vyhrazuje právo ukončit smluvní vztah s takovým kupujícím, jehož reklamace jsou uplatňovány jako zneužití práva nebo jeho nákupy jsou vyhodnoceny jako spekulativní.
- Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci prostřednictvím zprávy zaslané na email prodávajícího uvedeného v těchto obchodních podmínkách či dopisem doručeným na adresu sídla prodávajícího.
- Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
8) DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící e-shop jako je grafické zpracování včetně fotografií nabízeného zboží a popisy zboží jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní internetového obchodu. Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Doručování
8.3. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v objednávce.
8.4. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
8.5. V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím - spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
8.6. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.7. Prodávající má oprávnění k prodeji zboží na základě uděleného živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti živnostenský úřad příslušný dle sídla prodávajícího.
9) Zasílání obchodních sdělení a cookies
9.1. Informace o zpracování osobních údajů, zasílání obchodních sdělení, používání souborů cookies a informace o dozorovém orgánu a možnostech se na něj obrátit jsou dostupné na webových stránkách prodávajícího pod následujícím odkazem …………………………
10) Závěrečná ustanovení
10.1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
10.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
10.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě.
10.4. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
10.5. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
10.6. Objednávka učiněná kupujícím bude uložena u prodávajícího. Na základě žádosti kupujícího mu může být tato objednávka včetně souvisejících obchodních podmínek poskytnuta.
10.7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné ode dne 16.02.2025.